Ako zlepšiť efektivitu v práci? Týchto 6 tipov ti zaručene pomôže!

Ako zlepšiť efektivitu v práci? Týchto 6 tipov ti zaručene pomôže!
  • 30.11.2018
  • Beáta Hnátová

Od každého počúvate, že práca je miestom, kde trávime značnú časť svojho života. Je to však potrebné? V prípade, že vaša mzda závisí od hodinovej sadzby, je to bohužiaľ fakt, ktorý musíte prijať. Je však aj dôležité, ako daný čas trávite. Je to len zbytočným táraním s kolegami, sedením na kávičkách či na dlhých a nudných meetingoch? A vy potom musíte sedieť v práci a ťahať to do neskorých večerných hodín? To, ako trávite čas v práci, je na vás, takže ak chcete všetko stihnúť, inšpirujte sa našimi tipmi! Efektivita v práci je možná a my vám ukážeme, ako.

1. Vyhnite sa meetingom, ktoré nemajú naplánovaný priebeh!

Samozrejme, že ak ide o pracovné meetingy, je pre vás ťažké ich odmietnuť. Môžete im však pomôcť vytvoriť program, ktorý jasne definuje priebeh celej konferencie a vy tak viete, do čoho idete. Program pomáha tomu, aby sa prebrali potrebné záležitosti bod po bode a aby ľudia neodbiehali od témy. Ak máte stanovený plán, viete ho aj dodržať a následne vyhodnotiť.

Bude sa ti páčiť: Sociálne médiá a 4 tipy na udržanie efektivity: Ovládaš ich?

pracovný míting

Zdroj: Shutterstock®

Zdroj foto: Shutterstock

2. Držte sa daného plánu a neodbiehajte od tém!

Toto pravidlo platí obojstranne. Nemali by ste dovoliť ani ostatným kolegom, aby odbiehali od tém, ktoré ste si stanovili. V prípade pracovných stretnutí je napriek úvodnému "small talku" vhodné následne prejsť priamo k veci a vyhnúť sa zbytočnostiam. V prípade, že máte pocit, že vaše stretnutie sa výrazne odklonilo od témy, ktorú malo prejednávať, skúste na to svojich kolegov decentne upozorniť.

riadená diskusia

Zdroj: Shutterstock®

Zdroj foto: Shutterstock

3. Nedvíhajte neznáme telefónne čísla!

Neznáme telefónne čísla často znamenajú len prerušenie vášho pracovného režimu. Aj keď sa vám zdá, že ide len o jeden hovor, zamyslite sa nad tým, či bol pre vás dôležitý alebo išlo len o ďalšiu anketu alebo ponuku na kúpu. Viete hneď pokračovať vo svojej činnosti alebo to idete hneď riešiť? Aj v tomto pravidle sú však výnimky, veď môže ísť o niečo súrne, prípadne by ste toto pravidlo nemali aplikovať na svoj služobný telefón alebo ak je vašou pracovnou náplňou práve odpovedanie na takéto neznáme telefónne čísla.

pracovný hovor

Zdroj: Shutterstock®

Zdroj foto: Shutterstock

4. Nevenujte svoju pozornosť nerentabilným zákazníkom!

Hovoríme o zákazníkoch, ktorí vám prinášajú nepatrné zisky, no napriek tomu si vyžadujú náročný zákaznícky servis. Aj keď by pre každého predajcu malo platiť pravidlo – náš zákazník = náš pán – nemali by to vaši klienti zneužívať. Máte pocit, že si vyžadujú nadpriemernú pozornosť, zatiaľ čo vám nič neprinášajú teraz a ani v budúcnosti? Uvedomte si, že nemôžete venovať svoju pozornosť každému a ani každému zákazníkovi vyhovieť.

Paretovo pravidlo 80/20, o ktorom sme písali aj v predošlom článku, platí aj tu. Ak by ste vyhodnotili svojich zákazníkov, prišli by ste na zaujímavý fakt, že približne 20 % vašich zákazníkov sa podieľa na vašich tržbách až 80 %-ami. V prípade zvyšných 80 % zákazníkov, ktorí však z tržieb prinášajú iba 20 %, je vhodné prehodnotiť vašu firemnú politiku a zamerať sa tak na tú najziskovejšiu časť.

rentabilný zákazník

Zdroj: Shutterstock®

Zdroj foto: Shutterstock

5. Neriešte vaše pracovné meškanie dlhšou pracovnou dobou!

Meškáte s úlohami? Nestíhate svoje úlohy splniť počas pracovnej doby? Skúste využiť všetok pracovný čas, ktorý je dostupný. Aj keď je úloh veľa, nemôžete ich nechať, aby vás celkom zavalili a stanovte si, čo je pre vás momentálne dôležité. Vyberajte úlohy, ktoré sú prioritné a ktorým potrebujete venovať svoju pozornosť hneď. Ak vám nepomohlo ani toto, je už potrebné úlohy delegovať na niekoho iného, pretože úloh bude stále veľa.

6. Práca je práca. Nie je tu na to, aby vám nahradila súkromné vzťahy

Je potrebné vedieť odlíšiť váš pracovný a súkromný život. Majte tieto dva svety oddelené a buďte v každom z nich vtedy, kedy je to potrebné. Mnohí využívajú prácu z domu – homeoffice – ktorý je naozaj užitočným pomocníkom. Nezvyknite si však nosiť prácu domov alebo ešte horšie, na víkend, ak v práci nebudete stíhať. Tim Ferris – speaker a autor bestselleru 4-hodinový pracovný týždeň má teóriu, že svoje súkromné plány by ste mali brániť tak, ako keby išlo o dôležité obchodné rokovanie. A to je naozaj myšlienka, ktorá má niečo do seba. :-)

Pozri aj: Eisenhowerova metóda alebo Zvládaj svoje úlohy ako prezident!


  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

0 komentárov

Návrat hore
Autor článku

Čo čítajú ostatní