Registrácia Prihlásenie

Príznaky nedostatku vápnika: Takto nám telo naznačuje jeho deficit!


Vápnik môžeme zaradiť medzi najdôležitejšie minerály, ktoré náš organizmus potrebuje pre správne fungovanie. Jeho nedostatok môže napáchať na zdraví človeka skutočne obrovské škody. Môže to viesť k zhoršeniu kvality zubov i problémom so spánkom. To však ani zďaleka nie je všetko. Práve preto by sme svojmu telu mali zabezpečiť dostatok vápnika pomocou vhodne zvolenej stravy. Dopĺňať si ho nemusíme len prostredníctvom mlieka a mliečnych výrobkov. Medzi dobré zdroje vápnika radíme i mak, listovú zeleninu, sóju či chia semienka. Príznaky nedostatku vápnika by sme nemali brať na ľahkú váhu!

1. Svalové kŕče

Vápnik, alebo tiež kalcium, má v našom tele celý rad významných funkcií. Veľmi dôležitý je napríklad pre nervovo-svalovú dráždivosť a vedenie nervových vzruchov. Medzi typické príznaky nízkej hladiny vápnika v tele tak radíme na prvom mieste svalové kŕče v končatinách či mravčenie v prstoch až necitlivosť v rukách aj nohách. Z dlhodobého hľadiska môže nedostatok kalcia zapríčiniť poškodenie nervových zakončení.

Bude vás zaujímať: 7 dôvodov, prečo jesť hrušky: Už jedna denne dokáže zázraky!

problémy so zubami

Zdroj: Shutterstock®

2. Problémy so zubami

Vápnik sa v nemalom množstve nachádza v našich zuboch. Jeho dostatočná hladina zabezpečuje ich dobrý stav. Nedostatok kalcia sa tak pomerne rýchlo môže prejaviť aj problémami so zubami. Typická je najmä zvýšená kazivosť zubov, škrípanie zubami či problémy s ďasnami. Pre pekný úsmev je tak nevyhnutná nielen dostatočná hygiena, ale aj strava bohatá na spomínaný minerál.

3. Náchylnosť na zlomeniny

V súvislosti s funkciou vápnika v našom tele sa hovorí hlavne o tom, aký dôležitý je pre naše kosti. Ak telo nemá dostatok vápnika zo stravy, získava ho z iných zdrojov, a to nielen z vyššie zmienených zubov, ale práve aj z kostí. Výsledkom môže byť ich rednutie a mäknutie. Oslabené kosti sa ľahšie lámu. Deficit v detskom veku spôsobuje dokonca deformácie kostí.

nespavosť

Zdroj: Shutterstock®

4.Ťažkosti so spánkom

Ďalším častým príznakom dlhodobého deficitu kalcia sú aj problémy so spánkom. Ak vás dlhšiu dobu trápi napríklad nespavosť, rozhodne neváhajte pridať do stravy viac zdrojov vápnika. Vápnik navyše v našom tele zmierňuje dopad škodlivého stresu. Pri deficite minerálu sa tak môžu objaviť i pocity nervozity či dokonca psychické ťažkosti.

5. Zlá kvalita nechtov, vlasov aj kože

Ak telu chýba vápnik, odnesú si to aj vlasy, nechty a pokožka. Typické je zhoršenie ich kvality. Nechty sú krehké, lámu sa a štiepia. Vlasy dokonca môžu začať nadmerne vypadávať. Pokožka môže byť u postihnutého veľmi suchá. Dokonca to môže podporiť rozvoj ekzému či iných kožných ťažkostí.

PMS

Zdroj: Shutterstock®

6. Zhoršenie PMS

V dôsledku nedostatku vápnika v tele ženy sa môže objaviť i zhoršenie príznakov predmenštruačného syndrómu. V prípade stále sa opakujúcich problémov s PMS je vhodné pouvažovať o tom, či príčinou nemôže byť práve deficit spomínaného minerálu. Dostatok vápnika v tele môže okrem iného zabezpečiť i zmiernenie kŕčov a iných problémov, ktoré s týmto syndrómom súvisia.

7. Poruchy srdcového rytmu

Vápnik nakoniec napomáha i koordinovať srdcové sťahy a pravidelný tep a podporuje správnu hladinu krvného tlaku. Jeho nedostatok môže zapríčiniť poruchy srdcového rytmu, respektíve srdcové arytmie. Okrem toho sa môže objaviť i búšenie srdca a taktiež napríklad aj dýchavičnosť

Odporúčame: Poznáte najväčšie mýty o chrípke? Neuveriteľné, čomu sme verili!


Návrat hore
Autor článku

0 komentárov

Čo čítajú ostatní

Dajte červenú bielemu cukru: Tu je 5 spôsobov, ako sladiť zdravšie!
LIEČBA

Dajte červenú bielemu cukru: Tu je 5 spôsobov, ako sladiť zdravšie!

  • 41
  • 0
  • 10.09.2019
7 dôvodov, prečo jesť repu: Tieto účinky cvikly vás prekvapia!
LIEČBA

7 dôvodov, prečo jesť repu: Tieto účinky cvikly vás prekvapia!

  • 120
  • 0
  • 03.11.2019
Ako sa zbaviť stresu? Tu je 7 jednoduchých a účinných tipov, ako na to!
LIEČBA

Ako sa zbaviť stresu? Tu je 7 jednoduchých a účinných tipov, ako na to!

  • 154
  • 0
  • 06.08.2019