Registrácia Prihlásenie

Je mlieko to najlepšie pre kosti? Odhaľ skutočnú pravdu!


Staré mamy nám vždy hovorievali, že ak chceme mať zdravé kosti, mali by sme piť veľa mlieka. Je to však naozaj pravda a neexistujú lepšie alternatívy?

Pitie mlieka a konzumácia mliečnych výrobkov sú odporúčané hlavne preto, lebo sú bohaté na viacero živín, ktoré napomáhajú zdravému rastu kostí v detstve, počas puberty a pomáhajú ich udržiavať pevné aj v dospelosti. Konkrétne hovoríme o fosfore, železe, vitamínoch A alebo B12 a hlavne o vápniku.

Vápnik je pre telo nenahraditeľným stavebným materiálom kostí a zubov, ale ovplyvňuje aj zdravie srdca a nervov. Až 99 % vápnika v tele nájdete v kostiach a zuboch. To posledné percento sa nachádza v krvi, svaloch a iných mäkkých tkanivách. Ak telo neprijíma dostatok vápnika zo stravy, môže sa stať, že si ho začne požičiavať z kostí, čo môže spôsobovať ich oslabovanie. Pre pevné a zdravé kosti je preto dôležité pravidelne jesť jedlá bohaté na vápnik.

Odporúčame: Čo je základom zdravia? Nezabúdaj na tento dôležitý aspekt života!

ako telu dopĺňať vápnik

Zdroj: Shutterstock®

Mlieko, vápnik, kosti

Mlieko je síce bohaté na vápnik, už jeden pohár mlieka obsahuje 28 % odporúčanej dennej dávky vápnika, ale to nie je všetko. Konzumácia mliečnych výrobkov vo vysokých množstvách je spájaná aj so zvýšeným výskytom rakoviny prostaty a v niektorých prípadoch rakoviny maternice. Niektoré štúdie dokonca ukazujú, že ak denne vypijete tri a viac pohárov mlieka, vaše kosti tým oslabujete, nie spevňujete.

To, samozrejme, neznamená, že mlieko by ste mali vysadiť z vášho jedálnička. Hlavne pre deti a adolescentov je pravidelný príjem mliečnych výrobkov dôležitý pre zdravý rast. Možno by ste však váš jedálniček mohli doplniť aj o iné zdroje vápnika. Výborným zdrojom vápnika, ktorý je vhodný aj pre vegánov, sú makové alebo sezamové semienka. Taktiež netreba zabúdať ani na ryby, ktoré sa jedia celé, ako sardinky alebo ančovičky – ich kostičky sú tiež dobrým zdrojom vápnika. Okrem toho môžete do vašej diéty zaradiť aj brokolicu, figy alebo mandle.

FlexiMed výživový doplnok

Zdroj: NaturaMed Pharmaceuticals

Ďalší zdroj vápnika

Dobrým zdrojom vápnika sú aj výživové doplnky. Vyskúšajte výživový doplnok FlexiMed od NaturaMed Pharmaceuticals. Každá jedna kapsula obsahuje kostnú múčku z lososa atlantického s vysokým obsahom vápnika, vitamín C, vitamín D3, ktorý napomáha lepšiemu vstrebávaniu vápnika a ďalšie prospešné látky, ktoré pomáhajú zdravým kostiam, kĺbom a cievam.

Viac informácií o produkte, ale aj aktuálnej akcii, získate na webovej stránke www.flexi-med.sk.


Návrat hore
Autor článku

0 komentárov

Čo čítajú ostatní

Čo všetko o spermiách musíš vedieť, ak (ne)chceš otehotnieť?!
LIEČBA

Čo všetko o spermiách musíš vedieť, ak (ne)chceš otehotnieť?!

  • 6
  • 0
  • 24.05.2019
Viac bielkovín = viac svalov?! Tu sú najväčšie mýty o bielkovinách
AKO SCHUDNÚŤ

Viac bielkovín = viac svalov?! Tu sú najväčšie mýty o bielkovinách

  • 42
  • 0
  • 06.09.2019
Všetko o vitamíne D: Stačí sa naozaj len opaľovať!?
LIEČBA

Všetko o vitamíne D: Stačí sa naozaj len opaľovať!?

  • 55
  • 0
  • 28.06.2019