Meditácia v pohybe: Zistite, čo ponúka meditačná chôdza!

Meditácia v pohybe: Zistite, čo ponúka meditačná chôdza!

    • Zdieľaj:
  • 43
  • 0

Pod pojmom meditácia si zrejme predstavíte to, čo my – pozíciu tureckého sedu, ruky nad kolenami, zavreté oči a hlboké dýchanie, pri ktorom sa upokojuje telo i myseľ. Pre mnohých je však takýto klasický druh meditácie nudný a nezáživný a argumenty prečo je dobré meditovať im jednoducho nestačia na to, aby s ňou začali. Klasický druh meditácie v sede však nie je ani zďaleka jediný. Z budhizmu totiž vychádza aj ďalšia meditačná technika nazývaná meditačná chôdza, počas ktorej človek medituje v pohybe. Aké prináša meditačná chôdza benefity?

Chôdza v kruhu alebo tam a späť

Existuje mnoho druhov meditácií a niektoré z nich zahŕňajú aj aktívny pohyb. Presne medzi ne patrí meditačná chôdza, počas ktorej zväčša meditujúci chodí do kruhu alebo tam a späť po rovnej ceste alebo v labyrinte. Niekedy meditačná chôdza strieda klasické meditačné sekcie. Meditačná chôdza je spravidla pomalá, no rýchlosť chôdze sa môže líšiť podľa konkrétnej meditačnej techniky. 

Inšpiruj sa: Najlepšie recepty z bazy a jej kvetov: Týchto 5 sa oplatí vyskúšať!

meditačná chôdza v kruhu

Zdroj: Shutterstock®

Benefity meditačnej chôdze

Ako každá meditácia aj tá praktizovaná za chôdze má upokojiť uponáhľanú myseľ a poskytnúť človeku hľadaný pokoj, rovnováhu a zároveň uzemnenie. Ponúka mu však oveľa viac benefitov. Meditačná chôdza môže podporiť správne trávenie, cirkuláciu krvi a tiež dodať energiu. Bojovať ňou môžete proti úzkosti a depresii a môžete vďaka nej spávať lepšie a pokojnejšie. Podľa niektorých štúdií meditačná chôdza podporuje kreativitu, rovnováhu tela a s ňou spojenú koordináciu. Štúdie tiež preukázali, že obohatenie cvičenia o meditačný aspekt môže prispieť k tomu, že si budete fyzickú aktivitu užívať o čosi viac.

meditačné techniky

Zdroj: Shutterstock®

Meditačná chôdza pre začiatočníkov

Poznáte základy meditácie, zapáčila sa vám podstata meditačnej chôdze a chceli by ste ju vyskúšať na vlastnej koži? Prinášame vám tipy, ako s ňou zľahka začať:

  • Využite akúkoľvek chôdzu, ktorú absolvujete počas dňa – do práce, do posilňovne či do obchodu. Začnite si počas nej uvedomovať danú chvíľu, zvuky okolo a svoj dych.
  • Choďte pomalšie napriek tomu, že sa v súčasnosti stále niekam ponáhľame. Meditačná chôdza je pokojná, pomalšia a nadľahčená.
  • Praktizujte ju hocikedy i keď máte len pár minút. Nezáleží ako dlho, ale ako meditačnú chôdzu praktizujete.
  • Striedajte klasickú meditáciu s meditačnou chôdzou v 5 až 10 minútových intervaloch. Všímajte si rozdiely medzi dvoma technikami a zistite, ktorá je pre vás vhodnejšia.

Odporúčame: Bielkovinová diéta od A po Z: Chudne sa z nej a je naozaj zdravá?!


    • Zdieľaj:
  • 43
  • 0
Návrat hore
Autor článku

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

0 komentárov

Čo čítajú ostatní

LIEČBA

Prekvapivé výhody bicyklovania: Prečo sadať na bicykel pravidelne?

  • 47
  • 0
  • 06.08.2020
SEBAROZVOJ

Ste vášnivý čitateľ? Tu je 7 dôvodov, prečo čítať knihy pravidelne!

  • 46
  • 0
  • 13.08.2020
LIEČBA

Príznaky psychického vyčerpania: Identifikujte ich včas a spomaľte!

  • 180
  • 0
  • 28.08.2020