Tuniak - chutná a zdravá ryba? Je vôbec prospešná pre človeka?

Tuniak - chutná a zdravá ryba? Je vôbec prospešná pre človeka?

  • 52
  • 0

Začiatok mája patrí tuniakom. Cieľom Svetového dňa tuniaka (2. máj) je upozorniť na dôležitosť tuniakov. Tuniaky a ďalšie ryby vrátane lososov či pstruhov sú pre ľudský organizmus nenahraditeľné a ich konzumácia môže byť pre vás prospešná z viacerých dôvodov.

Či už jete tuniaky alebo pstruhy, kapry alebo šťuky, všetky tieto ryby sú plné dôležitých živín. Ich mäso je bohaté na bielkoviny, ktoré sú nenahraditeľné pre vaše kosti a svaly, jód, ktorý je dôležitý pre správne fungujúci metabolizmus, ale aj ďalšie vitamíny a minerály. Ryby však treba špeciálne vyzdvihnúť ako výborné zdroje omega-3 mastných kyselín a vitamínu D.

Zaujme ťa: Prečo jesť vajíčka pravidelne? Pre týchto 5 dôvodov si ich zamilujete i vy!

grilovaný tuniak

Zdroj: Shutterstock®

Omega-3 mastné kyseliny

Hlavne ryby, ktoré žijú v studených vodách, ako napríklad slede, lososy alebo tuniaky, sú výborným zdrojom omega-3 mastných kyselín. Ryby ako zdroj omega-3 mastných kyselín odporúča aj výživová špecialistka Janka Trebulová: „Najprirodzenejším zdrojom omega-3 mastných kyselín sú hlavne tučné ryby. Obsahujú ich až niekoľkonásobne viac ako rastlinné zdroje. Preto je lepšie siahnuť po rybách než napríklad po orechoch alebo iných zdrojoch omega-3.“

Omega-3 mastným kyselinám je pripisovaný celý rad blahodarných účinkov. Podporujú zdravie očí, srdca a aj celkovú imunitu. Tiež sa starajú o zdravie mozgu – podporujú tvorbu šedej hmoty a niekoľko štúdií ukazuje, že môžu mať pozitívny vplyv na kvalitu pamäte. Okrem toho majú zmierňovať aj menštruačné bolesti. Jedna univerzitná štúdia dokonca ukázala, že výživové doplnky s omega-3 mastnými kyselinami ich zmierňujú ešte účinnejšie ako ibuprofen.

OmegaMarine Forte+

Zdroj: Shutterstock®

Zdroj foto: NaturaMed Pharmaceuticals

Vitamín D

Vitamín D tradične získavame zo slnka, ale ryby sú jeho najlepším živočíšnym zdrojom. Pre telo je nenahraditeľný. Je dôležitý pre zdravé kosti a zuby, ale aj pre svaly a ich fungovanie. Okrem toho posilňuje imunitu a prispieva k normálnemu vstrebávaniu fosforu a vápnika. Tiež je mu pripisovaná schopnosť zlepšovať kvalitu spánku a zjemňovať príznaky sezónnej depresie. Aj preto by ste si mali dať záležať na tom, aby ste mali pravidelný príjem vitamínu D z rybieho mäsa alebo iných zdrojov.

Ak ryby nie sú vaša šálka kávy, ale radi by ste vášmu telu dopriali benefity ich konzumácie, vyskúšajte výživové doplnky OmegaMarine Forte+ od NaturaMed Pharmaceuticals. Obsahujú vysoko koncentrovaný kvalitný olej z čerstvých nórskych lososov a na zaistenie dennej dávky omega-3 mastných kyselín a vitamínu D stačia už 2 kapsuly.

 Viac informácií o produkte získate na webovej stránke www.omegamarineforte.sk.


  • 52
  • 0
Návrat hore
Autor článku

0 komentárov

Čo čítajú ostatní

AKO SCHUDNÚŤ

3 pomôcky na domáce cvičenie: S nimi sa bude chudnúť jedná radosť!

  • 23
  • 0
  • 19.09.2020
LIEČBA

Toto sú najväčšie chyby pri behaní. Dopúšťate sa ich aj vy?

  • 77
  • 0
  • 13.07.2020
AKO SCHUDNÚŤ

Vplyv zdravého stravovania: Čo sa stane s telom, keď začneme jesť zdravšie?

  • 35
  • 0
  • 23.08.2020