10-minútové cvičenie na rovný chrbát: Pomôže vám zlepšiť postoj!

10-minútové cvičenie na rovný chrbát: Pomôže vám zlepšiť postoj!

    • Zdieľaj:
  • 0

Správny postoj je skutočne dôležitý a má väčší vplyv na naše zdravie, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Správne držanie tela v prvom rade vplýva na zdravie chrbtice, taktiež na správne postavenie kostí a kĺbov, čím prispieva i k správnemu používaniu svalov a ich efektívnemu fungovaniu. Naopak, nesprávne držanie tela má z dlhodobého hľadiska výrazne škodlivý vplyv na celý pohybový aparát a môže podporiť rozvoj rozličných zdravotných problémov, vrátane bolestí kĺbov aj chrbta a môže tiež zvyšovať riziko zranení.

Ak máme správny postoj, naše dýchanie je ľahšie. Rovný chrbát podporuje hlboké dýchanie. Náš postoj tiež môže vplývať na cirkuláciu či trávenie. Nakoniec nemožno zabudnúť ani na to, že nevhodné držanie tela a zlý postoj skutočne nevyzerajú dobre. Vzpriamený človek môže naopak vyzerať štíhlejšie, vyššie a rovnako pôsobiť sebavedomejšie. Mnohí však majú so svojím postojom veľký problém. Dobrý spôsob, ako zlepšiť svoj postoj, je cvičenie. V dnešnom článku vám prinášame inšpiráciu na zdanlivo jednoduché 10-minútové cvičenie na rovný chrbát, ktoré je však veľmi účinné. Idete do toho?

Ako napraviť svoj postoj?

Na správnom držaní tela by sme si mali dať záležať, a to pri státí, chôdzi, ale aj sedení. Práve jedinci so sedavým zamestnaním často zabúdajú na to, že je nesmierne dôležité pri práci sedieť správne na stoličke. Mnohí sa hrbia a sedia v najrozličnejších nevhodných polohách či s prekríženými nohami alebo rôzne skláňajú hlavu a podobne. Ak takto človek sedí v práci napríklad osem hodín, má to výrazne negatívny vplyv na celkové držanie tela. Držanie tela a postoj rovnako ničí napríklad stále pozeranie do mobilu v prípade, že mobil nemáme na úrovni očí, ale pri pozeraní zakláňame hlavu smerom nadol.

Všetky tieto faktory, ale aj mnohé ďalšie, môžu poľahky viesť k spomínaným ťažkostiam, najmä bolesti viacerých častí pohybového aparátu. So správnym držaním tela a dobrým postojom nám však môže účinne pomôcť práve cvičenie, vďaka ktorému posilníme svalstvo chrbta. Desaťminútové cvičenie v priloženom videu pozostáva z desiatich účinných cvikov, ktoré vám pomôžu k lepšiemu postoju a rovnému chrbtu. Pre najlepšie výsledky je, samozrejme, vhodné sa cvičeniu venovať každý deň. A tých pár minút pre podporu zdravia svojej chrbtice si predsa denne, alebo aspoň viackrát týždenne, nájsť vieme, no nie?


    • Zdieľaj:
  • 0
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

0 komentárov

Čo čítajú ostatní

Syndróm dráždivého čreva – pomôže prejavy zmierniť FODMAP diéta?
AKO SCHUDNÚŤ

Syndróm dráždivého čreva – pomôže prejavy zmierniť FODMAP diéta?

  • 0
  • 27.09.2021
Celulitída na zadku a stehnách: Vzhľad pokožky zlepšia správne cviky!
AKO SCHUDNÚŤ

Celulitída na zadku a stehnách: Vzhľad pokožky zlepšia správne cviky!

  • 0
  • 29.07.2021