Ako na zdravé a pevné vlasy? Skúste TOP potraviny, ktoré ich vzpružia

Ako na zdravé a pevné vlasy? Skúste TOP potraviny, ktoré ich vzpružia

  • 63
  • 0

Hovorí sa, že vlasy sú korunou krásy. Ktorá žena by netúžila po lesklých, hustých, pevných a krásnych vlasoch? Nuž, vlasy ako z obálky časopisu sú neraz výsledkom toho, že im aj venujeme dostatok pozornosti. Samozrejme, veľkú rolu zohráva genetika a to, čo nám takpovediac príroda nadelila. Aj správna starostlivosť však dokáže hotové zázraky.

Pri starostlivosti o vlasy to však nie je len o správnych šampónoch a dobrých maskách či šetrnom upravovaní vlasov, ale aj o ich výžive. A tým máme na mysli výživu zvnútra. Na to, aké sú naše vlasy, má totiž značný vplyv aj strava. Vlasy potrebujú množstvo látok a ich deficit sa môže prejaviť ich zhoršenou kvalitou. Čo by sa teda malo pravidelne nachádzať v našom jedálničku?

Vajcia

Vajíčka sú plné biotínu. Ide o vitamín B7, ktorý má v našom tele viacero dôležitých funkcií. Okrem iného posilňuje rast vlasov, predchádza ich vypadávaniu aj predčasnému šediveniu. Okrem toho tiež podporuje zdravie pokožky a pevnosť nechtov. Je množstvo ďalších dôvodov, prečo jesť vajcia. Telu napríklad doplnia bielkoviny, ktoré potrebujú nielen naše vlasy, ale aj kosti či kĺby.

Odporúčame: Normálna teplota ľudského tela sa zmenila! Aká je jej hodnota?

šošovica

Zdroj: Shutterstock®

Šošovica

Do jedálnička sa pre výživu vlasov rozhodne oplatí zaradiť aj šošovicu. Táto chutná strukovina je skvelým zdrojom spomínaných bielkovín aj biotínu. Rovnako je bohatá na železo. I nedostatok tohto minerálu sa napríklad môže prejavovať nadmerným vypadávaním vlasov. Dokonca je pre vlasy potrebný aj zinok, no a ten telu doplníte nielen šošovicou, ale aj ďalšími druhmi strukovín. Spoľahnite sa na fazuľu, cícer či hrach.

Losos

Losos patrí snáď medzi najzdravšie potraviny. Je plný zdravých tukov, a to omega-3 aj omega-6 nenasýtených mastných kyselín. Tie sú dôležité nielen pre zdravie nášho srdcovo-cievneho a nervového systému, ale aj pre kvalitu nechtov, kože a vlasov. Mastné kyseliny pomôžu udržiavať vlasy lesklé a pružné, chránia ich pred vysúšaním a krepatením či nadmerným vypadávaním. V rámci potravín rastlinného pôvodu sú dobrým zdrojom zdravých tukov avokádo či ľanové semená.

ustrice

Zdroj: Shutterstock®

Morské plody

Podporiť zdravie a krásu vlasov je možné aj ďalšími morskými živočíchmi v jedálničku. Napríklad ustrice radíme medzi najlepšie zdroje zinku, ktorý sme už vyššie spomínali. Tento minerál pôsobí v tele antioxidačne, zlepšuje procesy hojenia, udržiava pokožku zdravú a znižuje vypadávanie vlasov. Dostatok zinku v tele vplýva aj na funkciu pohlavných orgánov a tvorbu hormónov. Rôzne hormonálne problémy pritom neraz vedú práve k ťažkostiam s vlasmi, napríklad ich nadmernej strate. Zinok telu doplnia i rôzne mušle či krab.

Sladké zemiaky

Súčasťou stravy by rozhodne mali byť aj sladké zemiaky, ktoré sú veľmi chutné a hlavne zdravé. Tie sú totižto plné betakaroténu, z ktorého sa v našom tele vytvára potrebný vitamín A. Ten je známy hlavne tým, že ho potrebujú naše oči, no rovnako vplýva aj na zdravie vlasovej pokožky a zabezpečuje celkovo krásny vzhľad pleti. Medzi dobré zdroje betakaroténu radíme aj mrkvu či chutný melón cantaloupe.

orechy

Zdroj: Shutterstock®

Orechy

Prírodné nesolené orechy sú plné dôležitých látok a sú vítané v každom zdravom jedálničku. Samozrejme, potrebné je ich konzumovať v rozumnom množstve, pretože sú zaroveň veľmi kalorické. Rôzne druhy orechov sú bohaté na nenasýtené mastné kyseliny, biotín, vitamín E aj mnohé minerály, a tak predstavujú perfektnú potravinu, ktorá vyživí vlasy a dodá im silu. Na desiatu či olovrant si doprajte hrsť mandlí, kešu orechov, lieskovcov, pistácií či vlašských orechov.

Listová zelenina

Je množstvo dôvodov, prečo jesť listovú zeleninu a krásne vlasy sú jedným z nich. V listovej či celkovo tmavozelenej zelenine nájdeme niektoré vitamíny skupiny B, vitamín C, železo i vápnik. To zabezpečí zdravý rast vlasov a ich dobrú kvalitu. Do jedálnička zaraďte špenát či kel, taktiež sa oplatí pravidelne konzumovať brokolicu. Ide o nízkokalorické druhy zeleniny, ktoré vám navyše pomôžu aj pri udržiavaní si štíhlej línie.

Odporúčame: Hormóny v ľudskom tele: Ktoré by sme mali poznať a čo o nich vedieť?


  • 63
  • 0
Návrat hore
Autor článku

0 komentárov

Čo čítajú ostatní

LIEČBA

Aké sú účinky dubovej kôry? Porazí tieto zdravotné problémy!

  • 57
  • 0
  • 10.08.2020
LIEČBA

Ako variť zdravšie? Týchto 9 tipov a trikov musíte poznať!

  • 62
  • 0
  • 27.09.2020
LIEČBA

Ako na jeseň posilniť imunitu? Takto zvládnete nielen chrípkové obdobie bez ťažkostí!

  • 46
  • 0
  • 22.09.2020