Povieme vám, ako odhaliť prepracovanosť: Pozor, aby ste nevyhoreli!

Povieme vám, ako odhaliť prepracovanosť: Pozor, aby ste nevyhoreli!

  • 42
  • 0

Práca je dôležitou súčasťou života. Ako sa hovorí, bez práce nie sú koláče a je to vo väčšine prípadov aj pravda. Preto sa v práci stresujeme, predbiehame sa za čo najlepšími výsledkami a niekedy jednoducho pracujeme priveľa. Až toľko, že to náš organizmus neprijíma vôbec dobre. Prepacovanosť môže viesť k mnohým zdravotným ťažkostiam, ale aj k rodinným a psychickým problémom. My vám prezradíme, ako odhaliť prepracovanosť, včas ju eliminovať a žiť šťastnejšie.

Práca, práca a zasa práca

Čo je prvým signálom, ktorý doslova kričí, že pracujte priveľa? Keď prídete domov z práce, myslíte len na ňu. Nezaujímajú vás žiadne iné aktivity, rodina ani priatelia, dokonca ani vaše domáce zvieratko. Zapnete počítač s odôvodnením, že musíte niečo dorobiť a pracujete do hlbokej noci. V tomto prípade u vás nemá šancu ani váš najobľúbenejší seriál, pretože vaša myseľ nemá ani chvíľku pokoja. S tým ide ruka v ruke nespavosť a aj denná únava.

Častokrát sa v tomto prípade vorkoholici prikláňajú k alkoholu, ktorý považujú za relax a za spôsob, ako sa uvoľniť či si oddýchnuť, no v skutočnosti je to zlá voľba. Odborníci odporúčajú inú formu oddychu, napríklad počúvanie audiokníh alebo čítanie a vo všeobecnosti vyhýbanie sa obrazovkám všetkého druhu. Dopriať si dostatok spánku je tiež odpoveď.

Inšpirácia: Samozber malín 2019: Kde a za koľko si môžeš nazbierať maliny?

 
ako poraziť vorkoholizmus

Zdroj: Shutterstock®

Keď sa pridá bolesť

Čím viac pracujete (najmä za počítačom niekde v kancelárii), tým viac fyzickej bolesti pociťujete. Je štatisticky dokázané, že pracovníci z kancelárií sú náchylní na bolesť chrbta či krčnej chrbtice. Sedavé zamestnanie je teda spúšťačom tejto epidémie, ktorú si prežije minimálne 80 percent celej populácie. Ak pracujete v kancelárii a pociťujete bolesť chrbta či krku, môže to byť znak, že pracujte priveľa. V tomto prípade sa odporúča v práci počas dňa venovať niekoľko minút strečingu, prípadne adekvátnym cvikom na bolesť chrbta.

čo je vorkoholizmus

Zdroj: Shutterstock®

Srdce v ohrození

Ako všetko, čo nám spôsobuje stres, tak aj náročná práca môže ohroziť zdravie srdca. Stresové situácie spôsobujú zvýšenie hladiny kortizolu v krvi, čo môže postupne viesť k srdcovým ochoreniam, k diabetu či rakovine. To sa naozaj neoplatí. Preto by ste mali venovať určité percento času zo dňa cvičeniu, času s priateľmi či rodinou alebo jednoducho niečomu, čo vás robí šťastnými a v tejto chvíli na prácu a stres úplne zabudnúť. Veľmi dobrou formou relaxácie je aj meditácia, ktorú môžete praktizovať kedykoľvek a kdekoľvek.

Viac o meditácii: Základné meditačné pozície: Viete, ako na to správnym spôsobom?


  • 42
  • 0
Návrat hore
Autor článku

0 komentárov

Čo čítajú ostatní

LIEČBA

Ako čeliť koronavírusu: Ochráňte svoj domov, školu, pracovisko...

  • 31
  • 0
  • 04.06.2020
LIEČBA

Ako si doplniť selén? Pred nedostatkom nás ochránia tieto potraviny!

  • 62
  • 0
  • 04.08.2020
LIEČBA

Ako sa zbaviť pocitu ťažkých nôh? Tieto triky musíte poznať!

  • 43
  • 0
  • 21.07.2020