Registrácia Prihlásenie

TOP 5 dôvodov, prečo jesť avokádo: Doprajte si ho ešte dnes!


Patríte medzi milovníkov avokáda, alebo ste toto netradičné exotické ovocie ešte ani neochutnali? Ak už je váš vzťah k avokádu akýkoľvek, dnes sa o ňom dozviete množstvo zaujímavých i dôležitých informácií. Vedeli ste napríklad, že obsahuje viac draslíka ako známe banány? Alebo že má plod hruškovca amerického blahodarný vplyv na nervový systém človeka? A to zďaleka nie je všetko! V nasledujúcom článku sa pozrieme na niekoľko dobrých dôvodov, prečo jesť avokádo pravidelne. Ak sa ešte nenachádza vo vašom jedálničku, možno ho doň čoskoro zaradíte. Určite nájdete viacero ciest, ako si vychutnať avokádo čo najviac!

1. Je plné zdravých tukov

Avokádo je známe v prvom rade ako výborný zdroj zdravých tukov. Je plné mononenasýtených aj polynenasýtených mastných kyselín. Do tela doplní okrem iných i omega-3 a omega-6 mastné kyseliny. Zdravé tuky sú pre nás dôležité hneď z niekoľkých dôvodov. Do tela v prvom rade prijímame vitamíny rozpustné v tukoch. Bez týchto tukov by bola absorpcia vitamínov A, D, E a K narušená. Tuky sú taktiež nevyhnutné pre viaceré hormóny ľudského tela a dokonca vplývajú na kvalitu pokožky či vlasov. Okrem toho avokádo obsahuje i menší podiel rastlinných bielkovín.

Odporúčame: Prevencia aterosklerózy: Týchto 5 vecí môžete pre svoje zdravie spraviť i vy!

draslík

Zdroj: Shutterstock®

2. Je bohaté na draslík

Okrem tukov a proteínov je plod hruškovca amerického skvelým zdrojom mnohých vitamínov aj minerálnych látok a stopových prvkov. V prvom rade radíme avokádo medzi výborné zdroje draslíka. V 100 gramovej porcii sa nachádza takmer 500 mg spomínaného minerálu, čo je slušný podiel z odporúčanej dennej dávky. Dobrá úroveň draslíka v tele pomáha normalizovať hladinu krvného tlaku. Tento minerál sa taktiež uplatňuje pri svalovej kontrakcii. A čo ďalšie sa v avokáde ukrýva? Do tela dopraví horčík aj fosfor či vitamíny K a E. Okrem toho je tento plod bohatý aj na cenné karotenoidy, ktoré majú antioxidačné účinky. Ide najmä o luteín a betakarotén.

3. Znižuje riziko srdcových chorôb

I vďaka obsahu spomínaných zdravých tukov má avokádo blahodarný vplyv na náš srdcovo-cievny systém. Podporuje zdravie srdca aj pružnosť ciev. Napomáha znižovať vysoký krvný tlak i hladinu cholesterolu. Prispieva tak k znižovaniu rizika rozvoju kardiovaskulárnych ochorení, ktoré v súčasnosti radíme medzi najčastejšie príčiny úmrtia. Avokádo okrem toho napomáha normalizovať hladinu cukru v krvi. Známe sú však i protirakovinové účinky tohto ovocia. K znižovaniu rizika vážnej choroby môžu okrem iného prispievať obsiahnuté cenné fytochemikálie. Avokádo má tiež protizápalový vplyv, takže prispieva k ochrane tela pred rozličnými zápalovými procesmi, ktoré by mohli podnecovať rozvoj viacerých ochorení. Známe je napríklad ako dobrý pomocník pri liečbe zákernej artritídy.

zápcha

Zdroj: Shutterstock®

4. Eliminuje zápchu

Príčinou zápchy a nepravidelného vyprázdňovania je neraz nedostatok vlákniny v strave. Tá predstavuje výživu pre dôležité črevné baktérie a je nevyhnutná pre zaistenie správneho pohybu čriev. Jedlo bohaté na vlákninu navyše človeka zasýti na dlhší čas. I avokádo je skvelým zdrojom cennej vlákniny. Neváhajte ním obohatiť zeleninový šalát alebo si z neho pripravte chutnú nátierku. Strava bohatá na vlákninu je základom pre zdravý tráviaci trakt a navyše predstavuje formu prevencie rakoviny hrubého čreva. Okrem toho napomáha avokádo i detoxikovať telo a zbavovať ho tak škodlivín.

5. Podporuje duševné zdravie

Avokádo má nakoniec pozitívny vplyv aj na nervový systém človeka. Táto chutná kôstkovica, ktorú je možné v kuchyni využiť na množstvo spôsobov, vďaka mnohým svojim obsiahnutým látkam podporuje činnosť mozgu. Taktiež dobre pomáha odbúravať stres a je prevenciou pred depresívnymi náladami. Okrem toho môže pomôcť zlepšiť spánok. Ak hľadáte dobré antistresové potraviny, avokádo vo vašom jedálničku dozaista nesmie chýbať!

Odporúčame: Aké sú prejavy nedostatku vitamínu A? Na tieto si dajte veľký pozor!


Návrat hore
Autor článku

0 komentárov

Čo čítajú ostatní

Čo všetko o spermiách musíš vedieť, ak (ne)chceš otehotnieť?!
LIEČBA

Čo všetko o spermiách musíš vedieť, ak (ne)chceš otehotnieť?!

  • 6
  • 0
  • 24.05.2019
Viac bielkovín = viac svalov?! Tu sú najväčšie mýty o bielkovinách
AKO SCHUDNÚŤ

Viac bielkovín = viac svalov?! Tu sú najväčšie mýty o bielkovinách

  • 42
  • 0
  • 06.09.2019
Všetko o vitamíne D: Stačí sa naozaj len opaľovať!?
LIEČBA

Všetko o vitamíne D: Stačí sa naozaj len opaľovať!?

  • 55
  • 0
  • 28.06.2019