30-minútový pilates na precvičenie celého tela: Zvládnu ho aj začiatočníci!

30-minútový pilates na precvičenie celého tela: Zvládnu ho aj začiatočníci!

    • Zdieľaj:
  • 40
  • 0

Dnešná pandemická doba ide ruka v ruke s mnohými opatreniami a obmedzeniami. Podľa aktuálneho stavu nemáme vždy možnosť ísť si napríklad zacvičiť do fitness centra, na nejakú hodinu jogy alebo tanca či venovať sa mnohým druhom športu. Našťastie, žijeme v dobe internetovej, pričom práve na internete nájdeme takmer všetko, čo hľadáme. Mnohé centrá ponúkajú napríklad aj online lekcie, takže si človek môže dať poriadne do tela aj v pohodlí domova. Rovnako je internet plný videí s rozličnými cvikmi na posilnenie jednotlivých partií tela či zlepšenie flexibility. V takomto prípade postačí len miesto v obývačke, podložka na cvičenie, prípadne nejaké ďalšie pomôcky a môžeme sa pustiť do toho.

Ako sa hovorí, kde je vôľa, tam je cesta. Telu by sme vždy mali dopriať dostatok pohybu a i cvičenie v domácom prostredí sa rozhodne ráta. Ak si aj vy chcete zacvičiť v pohodlí domova, trochu ponaťahovať a spevniť svalstvo, môžete vyskúšať napríklad pilates. Túto cvičebnú metódu vyvinul Joseph Hubert Pilates. Je založená na precíznych a kontrolovaných pohyboch v kombinácii s vedomím dýchaním aj koncentráciou mysle. My vám dnes prinášame inšpiráciu na domáci 30-minútový pilates, ktorý je vhodný aj pre úplných začiatočníkov. Jednotlivé cviky nie sú náročné, no za to sú veľmi účinné. Vďaka tomuto cvičeniu posilníte celé telo a podporíte jeho flexibilitu. 

Skúste aj: 10-minútové cvičenie pre pevnejšie prsia: Intenzívne, no účinné!

Prečo povedať pilatesu áno?

Je veľa dôvodov, prečo sa začať venovať pilatesu pravidelne. Pilates predstavuje veľmi efektívne cvičenie, ktoré je vhodné pre rôzne skupiny ľudí. Nie je určený len pre ženy či jedincov s nejakými fyzickými ťažkosťami. Pilates je dokonca i skvelým doplnkovým cvičením pre aktívnych športovcov a osoby, ktoré sa pravidelne venujú iným druhom športu. Pilates napomáha budovať silu aj flexibilitu. Toto cvičenie aktivizuje hlboký svalový systém, napomáha odstraňovať svalovú nerovnováhu a podporuje správne držanie tela. Môže byť veľmi nápomocné pre osoby, ktoré trápia bolesti kĺbov či chrbtice, oslabené alebo skrátené svalstvo. Pilates je veľmi komplexné cvičenie, ktoré spevní partie strednej časti tela, zabojuje proti tukovým vankúšikom a zoštíhli končatiny.

Počas pilatesu je nevyhnutné správne dýchať, koncentrovať sa, kontrolovať svoje pohyby a cviky prevádzať hlavne presne a plynule. Toto cvičenie však nemá priaznivý vplyv len na telo, ale aj na myseľ. Počas pilatesu je možné myseľ, ktorá je zahltená obrovským množstvom rozličných myšlienok, jednoducho vypnúť a hlavne upokojiť, napríklad i po namáhavom dni v práci. Pilates skvelo bojuje proti účinkom nadmerného stresu. Netreba však zabúdať aj na to, že aby malo cvičenie výsledky, je nevyhnutná jeho pravidelnosť. Preto neváhajte a zacvičte si pilates dvakrát či trikrát týždenne.

Skúste aj: 10-minútová večerná joga pre lepší spánok: Vhodná i pre začiatočníkov


    • Zdieľaj:
  • 40
  • 0
Návrat hore
Autor článku

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

0 komentárov

Čo čítajú ostatní

LIEČBA

30-minútová hormonálna joga: Skvelý spôsob, ako podporiť hormonálnu rovnováhu!

  • 42
  • 0
  • 19.11.2020
LIEČBA

TOP bylinky na zvýšenie tvorby mlieka: Ktoré by mali dojčiace matky užívať?

  • 83
  • 0
  • 01.09.2020
LIEČBA

Aký je vplyv korčuľovania na telo? Ani by ste nepovedali, koľko má výhod!

  • 104
  • 0
  • 08.09.2020