Čím zahnať chuť na jedlo pred spánkom? Tieto jedlá sú istota!

Čím zahnať chuť na jedlo pred spánkom? Tieto jedlá sú istota!

    • Zdieľaj:
  • 51
  • 0

Občas sa to stáva každému z nás. Tesne predtým, než si ľahneme do postele nás prepadne vlčí hlad alebo zvláštne chute na sladké, slané či pikantné. Pravdou však je, že mnohé potraviny a jedlá pred nočným odpočinkom dokážu uškodiť a takpovediac nám ukradnúť pokojný spánok. A kvalitný spánok, ako veľmi dobre vieme, potrebuje každý jeden človek. Aj preto vám prinášame zoznam potravín, ktoré si môžete pokojne dopriať vtedy, keď vás prepadne chuť na jedlo pred spánkom. Viete, o ktoré ide? 

Na fast food zabudnite

Asi nebude prekvapením pre nikoho z vás ak rovno na úvod prezradíme, že na tomto zozname sa nebude nachádzať fast food, polotovary ani nezdravé tuky či sacharidy. Pred spánkom by sme ďalej nemali piť alkohol ani kofeínové nápoje a vyhýbať by sme sa mali napríklad aj čokoláde, presoleným pochutinám, pikantným jedlám či sušenému ovociu, ktoré často považujeme za zdravé.

Predspánková diéta, ak to tak môžeme nazvať, by sa mala striktne dodržiavať a organizmus by sme nemali zaťažovať ničím ťažkým. Jesť by sme v podstate nemali vôbec nič, a to minimálne tri hodiny predtým, než sa uložíme do postele. Ale čo ak vám jednoducho škvŕka v bruchu a predspánkovú hladovku proste neviete dodržať?

Odporúčame: Poznáte najhoršie diéty? Tieto pri chudnutí radšej neskúšajte!

prečo nejesť fast food

Zdroj: Shutterstock®

Jedlá vhodné pred spánkom

Pre tento prípad našťastie existujú alternatívy jedál, ktoré si môžeme pred spánkom dopriať s pokojným svedomím a vedomím, že náš nočný spánok nepadne za obeť. Práve naopak. Všetky jedlá a nápoje, ktoré nájdete v našej galérii, z vedeckého hľadiska vďaka svojmu zloženiu prispievajú k zdravému spánku. 

- Jedlá a nápoje vhodné pred spaním
1 z 5

Určité druhy orechov

Orechy sú zdrojom zdravých tukov a tiež mnohých ďalších dôležitých vitamínov aj minerálov. Sú preto kľúčové pre udržiavanie zdravého životného štýlu. Čo sa dobrého spánku týka, výnimočné sú najmä mandle a vlašské orechy. Mandle sú zdrojom melatonínu, čo je hormón spánku a obsahujú aj hojné množstvo horčíka, ktorý prispieva k uvoľneniu svalov a spomaleniu mysle. Podobne sú na tom aj vlašské orechy, ktoré obsahujú zdravé tuky vyvolávajúce produkciu serotonínu, čo je hormón dobrej nálady a pokoja, a tiež aj melatonínu. Za hrsť mandlí či vlašských orechov môže priniesť pokojnú a prespatú noc.

Zdroj: Shutterstock®


    • Zdieľaj:
  • 51
  • 0
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

0 komentárov

Čo čítajú ostatní

7 tipov, ako piecť zdravšie a zároveň sa nevzdať sladkého potešenia
ZDRAVIE A PREVENCIA

7 tipov, ako piecť zdravšie a zároveň sa nevzdať sladkého potešenia

  • 108
  • 0
  • 13.01.2021
Obsahuje váš jedálniček zdroje kvercetínu? Takto ho telu doplníte!
ZDRAVIE A PREVENCIA

Obsahuje váš jedálniček zdroje kvercetínu? Takto ho telu doplníte!

  • 87
  • 0
  • 31.03.2021
Domáca masť na bolesť svalov: Ako si ju vyrobiť?
ZDRAVIE A PREVENCIA

Domáca masť na bolesť svalov: Ako si ju vyrobiť?

  • 49
  • 0
  • 30.01.2021