Ako prirodzene znížiť hladinu cukru v krvi? Tu je 7 tipov, ako na to!

Ako prirodzene znížiť hladinu cukru v krvi? Tu je 7 tipov, ako na to!

  • 56
  • 0

Zvýšená hladina krvného cukru, čo odborne nazývame hyperglykémia, je veľmi častý zdravotný problém. Typicky sa vyskytuje napríklad pri cukrovke, no nemusí ísť len o príznak tejto metabolickej choroby. V optimálnom prípade by sme hodnotu glykémie, čiže hladiny krvného cukru, mali mať od 3,5 do 5,5 mmol na liter krvi, u diabetikov to býva o niečo viac. Glykémia však môže stúpať aj nad 10 či 11 mmol/l, čo už sú veľmi neuspokojivé hodnoty, ktoré môžu predstavovať riziko pre zdravie človeka. Pri problémoch s vysokou hladinou cukru v krvi je nevyhnutná liečba. Zdravotný stav jedinca môže výrazne zlepšiť aj celková úprava životného štýlu a rozličné režimové opatrenia. Ako sa dá znížiť hladinu cukru v krvi prirodzene?

Odporúčame: Zdravá desiata i olovrant – vhodná do školy, práce i doma v karanténe

stravovanie pri cukrovke

Zdroj: Shutterstock®

Voľte správne potraviny

Pre udržiavanie si hladiny cukru v norme je v prvom rade potrebná úprava stravy. V jedálničku by mali mať svoje miesto potraviny s nízkym glykemickým indexom, z ktorých sa po konzumácii v organizme uvoľňuje a vstrebáva cukor postupne a nespôsobuje prudké stúpanie hladiny glukózy v krvi. Ide hlavne celozrnné potraviny, väčšinu ovocia a zeleniny či strukoviny. Strava by mala byť zložená z kvalitných zdrojov bielkovín, zdravých tukov, zložených sacharidov a vlákniny. Do jedálnička sa oplatí zaradiť ryby, orechy, avokádo, olivový olej, semienka či quinou.

Minimalizujte konzumáciu nevhodných potravín

Stabilnú hladinu cukru v krvi môžete tiež podporiť tým, že budete jesť pravidelne v menších porciách. Ak chcete prirodzene podporovať optimálnu hladinu glykémie, niektoré potraviny je tiež vhodné z jedálnička vyradiť, alebo ich konzumáciu aspoň čo najviac minimalizovať. Ide hlavne o výrobky z bielej múky a rafinovaného cukru. Nevhodné sú i potraviny s vysokým obsahom škodlivých nasýtených tukov. Znamená to hlavne elimináciu bieleho chleba a cestovín z bielej múky, taktiež rozličných sladkostí i vysmážaných pokrmov zo stravy.

zdroje chrómu

Zdroj: Shutterstock®

Dbajte na dostatočný prísun chrómu aj zinku

Ako sme spomenuli vyššie, strava by mala byť pravidelná a vyvážená. Telu by nemali chýbať žiadne dôležité látky, no nevyhnutné je dávať si pozor hlavne na príjem chrómu a zinku zo stravy. Chróm okrem iného zohráva aj dôležitú úlohu pri stabilizácii hladiny cukru v krvi. Doplníte si ho morskými plodmi, hruškami, paradajkami, hubami či celozrnnými výrobkami. Zinok má v našom tele viacero funkcií a okrem iného podporuje správnu funkciu inzulínu, ktorý sa zase zúčastňuje regulácie hladiny cukru v krvi. Medzi dobré zdroje zinku radíme taktiež plody mora, šošovicu či oriešky.

Dodržujte správny pitný režim

Pri znižovaní hladiny cukru v krvi, respektíve udržiavaní si jej optimálnej úrovne, nie je dôležité len to, čo človek je, ale aj pije. Pitný režim by mal byť v prvom rade dostatočný. Telu je potrebné dodať dostatok tekutín. Pri problémoch s vyššou hladinou cukru v krvi je ideálne piť hlavne čistú alebo minerálnu vodu. Vhodné sú nesladené čaje. Perfektnou voľbou je zelený alebo čierny čaj. Oba majú priaznivý vplyv na hladinu cukru v krvi. Pozor si dávajte na ovocné šťavy, nežiaduce sú rozličné malinovky a, samozrejme, alkohol.

pravidelný pohyb

Zdroj: Shutterstock®

Nezabúdajte na pohyb

S prirodzeným znižovaním hladiny cukru v krvi vám pomôže aj pravidelný pohyb. Doprajte si primerané cvičenie každý deň, aj keď len 20 až 30 minút dlhé. Pri vyššej fyzickej aktivite spotrebujete viac energie a spáli sa viac glukózy. To má priaznivý vplyv na hladinu cukru v krvi. Pravidelný pohyb vás navyše udrží v dobrej forme a podporí vaše zdravie.

Upravte svoju hmotnosť

Na hladinu cukru v krvi má spravidla priaznivý vplyv aj úprava telesnej hmotnosti, respektíve jej zníženie, ak je to potrebné. Aj nadváha totižto výrazne prispieva k rozvoju cukrovky druhého typu. Ak vás trápi toto ochorenie, váš zdravotný stav aj hladinu cukru v krvi môže veľmi dobre upraviť aj chudnutie. Tou správnou cestou, ako na to, je pritom zdravé stravovanie v kombinácii s dostatkom pohybu.

Spoľahnite sa na bylinky

Nakoniec sa pri potrebe znižovania hladiny cukru v krvi môžete spoľahnúť aj na rozličné bylinky. Čaje z mnohých rastlín výrazne napomáhajú upraviť glykémiu. A ktoré bylinky na zníženie cukru v krvi sú najúčinnejšie? Pomôcť môže gymnema lesná, bazalka posvätná, pestrec mariánsky, púpava lekárska, baza čierna či ľubovník bodkovaný.

Odporúčame: 5 dôvodov, prečo používať avokádový olej: Čo urobí pre vaše zdravie a krásu?


  • 56
  • 0
Návrat hore
Autor článku

0 komentárov

Čo čítajú ostatní

LIEČBA

TOP dôvody, prečo jesť kukuricu: Čo ponúka táto zdravá obilnina?

  • 76
  • 0
  • 05.08.2020
LIEČBA

Ako využiť liečivý kostihoj? Prinášame recept na domácu kostihojovú masť!

  • 60
  • 0
  • 01.06.2020
LIEČBA

TOP 7 dôvodov, prečo jesť lieskové orechy: Dajte im šancu už dnes!

  • 46
  • 0
  • 16.06.2020