Ako sa zbaviť plynatosti? Pri problémoch dodržujte tieto zásady!

Ako sa zbaviť plynatosti? Pri problémoch dodržujte tieto zásady!

    • Zdieľaj:
  • 67
  • 0

Pri nadmernej plynatosti môžu jedinca trápiť bolesti brucha a pocity tlaku v brušnej oblasti a objaviť sa môže aj škvŕkanie. Typické je nafúknuté tvrdé brucho. Ako podobné zdravotné ťažkosti riešiť? Dôležité je hľadať možné príčiny problému. Plynatosť môže súvisieť s niektorými ochoreniami, vinníkom býva aj potravinová intolerancia. V takomto prípade je potrebné zdravotný stav konzultovať s lekárom. V inom prípade môže k rozvoju týchto ťažkostí prispieť stravovanie aj celkový životný štýl jedinca. Pomôcť pritom môže dodržiavanie mnohých zásad. Ako čo najviac eliminovať problémy s plynatosťou a nadúvaním?

Vyhýbajte sa rizikovým potravinám

Pri opakovaných problémoch s plynatosťou je vhodné sa v prvom rade bližšie pozrieť na svoje stravovacie návyky. Môže sa stať, že tieto ťažkosti vám spôsobujú konkrétne potraviny a tie je následne ideálne v jedálničku eliminovať, respektíve ich konzumovať len v primeranom množstve. Problematické neraz bývajú strukoviny. Je ich potrebné správne pripravovať. Vždy ich namáčajte a varte v čistej vode. Do strukovinových jedál pridávajte bylinky podporujúce trávenie. Medzi nadúvajúce potraviny radíme aj brokolicu, kapustu, slivky či jablká.

Odporúčame: 7 dôvodov, prečo jesť shiitake: Aké účinky má táto liečivá huba?

zdravá strava

Zdroj: Shutterstock®

Jedzte pomaly

Ak vás častejšie trápi plynatosť, môžete urobiť ešte niekoľko opatrení týkajúcich sa jedla. Vaša strava by mala byť zdravá a vyvážená a jedlo by ste navyše mali pri konzumácii poriadne prežúvať. Odporúča sa jesť pomaly a pri jedle ani nerozprávať. Zbytočne tak budete prehĺtať množstvo vzduchu. Na raňajky, obed či večeru si vyhraďte dostatok času. Okrem toho sa tiež vyhýbajte prejedaniu sa. To môže spôsobiť i mnohé ďalšie tráviace ťažkosti a navyše aj priberanie na váhe.

Podporte zdravie probiotikami

Pri tráviacich ťažkostiach je potrebné dávať si pozor na dostatok probiotík. Pojem probiotiká zahŕňa prospešné mikroorganizmy, ktoré sa prirodzene vyskytujú v našom tele. Osídľujú črevá a majú veľký význam z hľadiska trávenia. Ich prirodzeným zdrojom sú fermentované mliečne výrobky a taktiež kyslá kapusta. Ak si chcete doplniť probiotiká inou cestou, vhodné je poobzerať sa po kvalitnom doplnku stravy.

pitný režim

Zdroj: Shutterstock®

Dbajte na správny pitný režim

Pri nadúvaní je vhodné urobiť zmeny nielen v stravovaní, ale aj pitnom režime. Dôležité je v prvom rade dodať telu dostatok tekutín. Tie však zároveň musia byť vhodné. Pite hlavne vodu alebo čaje. Problematické môžu byť naopak bublinkové a sladené nápoje. Tiež je pozitívnym krokom obmedzenie alkoholu. Ak je nafukovanie u vás častým problémom, snažte sa vyhýbať väčšiemu zapíjaniu jedla. Tekutiny si doplňte asi 30 minút po jedle.

Doprajte telu dostatok pohybu

K problémom s plynatosťou, ale aj zápchou, môže výrazne prispieť nedostatok pohybu a sedavý spôsob života. Ak vás trápia práve tieto zažívacie ťažkosti, zamyslite sa nad tým, či ste dostatočne pohybovo aktívny. Nemusíte sa pritom venovať žiadnym náročným športovým aktivitám a nikto od vás nečaká ani dokonalé výkony. Dôležité je udržať telo v pohybe, čo prispeje k prevencii mnohých zdravotných problémov. Doprajte si dlhšie prechádzky, behajte, plávajte, vymeňte výťah za schody a auto za bicykel.

horúci kúpeľ

Zdroj: Shutterstock®

Skúste horúci kúpeľ

Ak sa už objaví tvrdé nafúknuté bruško, skúste si dopriať horúci kúpeľ. Vaňa s príjemne teplou vodou môže predstavovať úľavu pre boľavé brucho. Rovnako to pomôže zmierniť úroveň stresu, ktorý neraz k rozvoju tráviacich problémov značne prispieva. Po kúpeli si rovno môžete dopriať aj masáž brušnej oblasti. Účinné môže byť masírovanie brucha v okolí pupku krúživými pohybmi v smere hodinových ručičiek.

Spoľahnite sa na bylinky

Pri liečbe aj prevencii plynatosti a nadúvania sa nakoniec môžete spoľahnúť na rozličné bylinky. Medzi najlepšie byliny na tráviace problémy patrí napríklad mäta pieporná či rumanček kamilkový. Odvary z týchto bylín účinne podporujú tráviace procesy v ľudskom tele. Zabudnúť však nemôžeme ani na fenikel. Feniklový čaj je akýmsi všeliekom. Zatočí s plynatosťou, kolikami, menštruačnými problémami aj zadržiavaním vody v organizme. Ďalšími vhodnými bylinkami sú horec, saturejka či bazalka.

Odporúčame: Aké sú prejavy dyslexie? Tieto náznaky si u dieťaťa treba všímať!


    • Zdieľaj:
  • 67
  • 0
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

0 komentárov

Čo čítajú ostatní

Obdivuhodné alebo hrozivé: Speváčka Adele sa kvôli chudnutiu mení na nepoznanie
AKO SCHUDNÚŤ

Obdivuhodné alebo hrozivé: Speváčka Adele sa kvôli chudnutiu mení na nepoznanie

  • 51
  • 0
  • 22.10.2020
Sex a chudnutie: Mýtus alebo na tom naozaj niečo bude?
AKO SCHUDNÚŤ

Sex a chudnutie: Mýtus alebo na tom naozaj niečo bude?

  • 211
  • 0
  • 13.10.2020
Fitness rutina Kendall Jenner: Jedna vec rozhoduje o všetkom
AKO SCHUDNÚŤ

Fitness rutina Kendall Jenner: Jedna vec rozhoduje o všetkom

  • 83
  • 0
  • 16.11.2020