10-minútová ranná joga: Doprajte telu dokonalý štart do nového dňa

10-minútová ranná joga: Doprajte telu dokonalý štart do nového dňa

    • Zdieľaj:
  • 68
  • 0

Nielen zdravá a vyvážená strava by mala byť neoddeliteľnou súčasťou nášho života, ale rovnako by sme mali dbať o to, aby sme svojmu telu dopriali dostatok pohybu. Sedavý spôsob života so sebou prináša viaceré riziká, napríklad vedie k nízkej fyzickej kondícii človeka. Má negatívny vplyv na celý pohybový aparát, škodí kĺbom aj svalstvu. Taktiež môže viesť k problémom s pomalým trávením a rovnako zvyšuje riziko rozvoja niektorých závažných ochorení srdca. Udržať telo v pohybe pritom vôbec nie je náročné. Nemusí to hneď znamenať pravidelnú návštevu posilňovní a fitness centier niekoľkokrát týždenne, stačí sa hlavne v dostatočnej miere hýbať, najlepšie každý deň.

Vítané sú dlhšie prechádzky a turistika, jazda na bicykli či korčuliach. Môžete si ísť počas týždňa zabehať či zaplávať, taktiež zájsť na hodinu pilatesu alebo spoločenských tancov. Veľmi obľúbená je aj joga. Mohlo by sa zdať, že ide o nenáročnú aktivitu, no aj pri tomto cvičení dáte svojmu telu poriadne zabrať. Navyše, joga má mnoho blahodarných účinkov na telo. Čo tak s ňou začať hneď ráno? Prinášame tip na 10-minútovú rannú jogu, ktorá vám pomôže prebudiť sa a naštartuje váš deň.

Odporúčame: TOP 7 dôvodov, prečo jesť tekvicu: Čo ponúka chutná sezónna zelenina?

Prečo začať s rannou jogou?

Rána bývajú neraz ťažké a plné zhonu. Možno si poviete, že nie je žiadna možnosť nájsť si ráno čas ešte aj na cvičenie. Všetko je to však len o zvyku. Na začiatok stačí, ak si budíček nastavíte skôr o desať minút. Verte, že aj kratučká 10-minútová joga dokáže s vaším telom a mysľou hotové zázraky, samozrejme, za predpokladu, že sa jej budete venovať pravidelne, najlepšie každé ráno. A možno si po niekoľkých týždňoch s radosťou nastavíte budík ešte skôr a zacvičíte si 20 či dokonca 30 minút. A prečo svoj deň začať práve s jogou? Vďaka nej si zabezpečíte dokonalý štart do nového dňa. Ranná joga vás naštartuje možno oveľa lepšie ako obľúbená káva.

Aj po celej prespanej noci sa nám môže stať, že sa ráno prebudíme unavení a stuhnutí, práve preto je vhodné svoje telo hneď ponaťahovať, najlepšie v kombinácii s hlbokým vedomým dýchaním, ktoré je pre jogu typické. Po takomto rannom cvičení vaše telo hneď ožije a budete sa cítiť sviežo a oddýchnuto. Joga vás rozhýbe, rozprúdi krv aj lymfu a pomôže lepšie okysličiť celý organizmus. Naštartuje sa trávenie a metabolizmus. Joga pomôže nielen fyzickému zdraviu, ale aj tomu psychickému. Zabezpečí pokojnú myseľ a lepšiu odolnosť voči stresu, ktorému sa počas dňa neraz nevyhneme. Pomôže nám hneď zrána zlepšiť náladu, aby sme svoj deň zvládli svieži, dobre naladení a vyrovnaní. Ide do toho?

Odporúčame: TOP jesenné športy a pohybové aktivity: Ako udržať telo v pohybe?


    • Zdieľaj:
  • 68
  • 0
Návrat hore
Autor článku

0 komentárov

Čo čítajú ostatní

LIEČBA

TOP 7 dôvodov, prečo jesť tekvicu: Čo ponúka chutná sezónna zelenina?

  • 37
  • 0
  • 23.09.2020
LIEČBA

TOP 7 dôvodov, prečo jesť vodný melón: Milujete toto letné osvieženie aj vy?

  • 101
  • 0
  • 11.08.2020
LIEČBA

Ako si doplniť vitamín K? Je ho viac v mäse či rastlinných zdrojoch?

  • 54
  • 0
  • 20.10.2020