Toto sú TOP potraviny na prečistenie ciev! Sú aj vo vašom jedálničku?

Toto sú TOP potraviny na prečistenie ciev! Sú aj vo vašom jedálničku?

  • 40
  • 0

Rozličné cievne ochorenia, či už srdcovo-cievne alebo týkajúce sa nášho mozgu, radíme medzi civilizačné choroby, ktoré sú v dnešnej dobe značne rozšírené. Spomenúť môžeme napríklad aterosklerózu či cievnu mozgovú príhodu, ktoré môžu vo vážnych prípadoch ohroziť i život pacienta. Veľkým rizikom je pritom v súvislosti s cievami ich upchávanie. Napríklad také ukladanie tukových látok, medzi inými aj cholesterolu, postupne zapríčiňuje zužovanie vnútorného priemeru konkrétnej tepny, čo má následne negatívny vplyv na prietok krvi. Rovnako to zvyšuje riziko vzniku spomínaných ochorení. 

Mali by sme sa preto počas celého života snažiť o to, aby sme si cievy udržiavali v čo najlepšom stave, a to prostredníctvom zdravého a aktívneho životného štýlu. Dôležitý je pohyb aj dostatočný oddych, pitný režim či vhodná strava. A práve medzi potravinami môžeme nájsť viacerých pomocníkov, ktorí sú veľmi účinní pri udržiavaní ciev v dobrej kondícii. Radíme sem napríklad všeliek, akým je cesnak, ktorý blahodarne vplýva na znižovanie krvného tlaku. V nasledujúcom článku vám prezradíme, ktoré potraviny na prečistenie ciev by rozhodne mali mať miesto aj vo vašom jedálničku!

Pozri aj: Aké sú príznaky chorej pečene? Tieto z nich by sme mali poznať!

avokádo

Zdroj: Shutterstock®

Avokádo

Keď chcete svoje cievy udržiavať stále v dobrej kondícii, vo vašom jedálničku by v prvom rade nemalo chýbať avokádo. Toto ovocie, patriace medzi kôstkovice, obsahuje kvalitné a zdravé tuky, najmä nenasýtené mastné kyseliny. Napomáha znižovať hladinu zlého LDL cholesterolu a predstavuje výbornú prevenciu pred srdcovo-cievnymi ochoreniami. Podporuje zdravie srdca i pružnosť ciev. Okrem toho vám avokádo doplní množstvo ďalších potrebných látok, napríklad vitamíny C i E, horčík, draslík, fosfor aj kyselinu listovú. Zamilujú si ho nielen vaše cievy, ale aj vlasy, nechty a pokožka.

Granátové jablko

Zdravie a dobrý stav ciev môžete podporiť aj pravidelnou konzumáciou chutného a sladkého granátového jablka. Táto exotická pochúťka je zdrojom rozličných fytonutrientov, ktoré majú okrem iného aj ochranné účinky na naše cievy. Napomáhajú predchádzať ich poškodeniu a predstavujú jednu z foriem prevencie upchávania ciev. Šťavnaté červené bobuľky granátového jablka vám navyše doplnia vlákninu, draslík i vitamíny K a C. Taktiež podporujú imunitný systém, správne trávenie a dobrý stav pokožky.

špargľa

Zdroj: Shutterstock®

Špargľa

Ak nie je špargľa aspoň občasnou súčasťou vášho jedálnička, mali by ste na svojom stravovaní aspoň trochu niečo zmeniť. Pochutnajte si na varenej špargli, pridajte ju do šalátov alebo si z nej pripravte polievku. Táto zelenina je totižto priam nabitá najrozličnejšími telu prospešnými látkami. Ukrýva v sebe vitamíny skupiny B aj vitamíny C a E, vlákninu, zinok, luteín, horčík aj železo. Vďaka mnohým obsiahnutým látkam špargľa prirodzene podporuje uvoľňovanie upchatých ciev, znižuje vysoký krvný tlak a predchádza vzniku krvných zrazenín.  

Cesnak

V zozname potravín s blahodarným vplyvom na naše cievy nesmie chýbať taktiež cesnak. Znižuje totiž krvný tlak aj hladinu cholesterolu v krvi a výrazne zlepšuje priechodnosť ciev. Jeho konzumáciu by nemali podceňovať osoby, ktoré majú zvýšené riziko vzniku srdcovo-cievnych ochorení. Cesnak práve preto pridávajte, kde sa len dá. Využite ho pri príprave polievok, omáčok, mäsa, nátierok či cestovín. Navyše má antibiotické účinky, prečisťuje tráviaci trakt a napomáha udržiavať stálu hladinu cukru v krvi. Je zdrojom bielkovín, vitamínov skupiny B, draslíka aj vápnika.

chia semená

Zdroj: Shutterstock®

Ľanové a chia semienka

Ľanové semená obsahujú veľké množstvo vlákniny aj omega-3 mastné kyseliny, napríklad kyselinu alfa-linolénovú. Účinne tak znižujú krvný tlak a podporujú správnu činnosť ciev aj srdca. Ak dbáte na prevenciu kardiovaskulárnych ochorení, vo vašom jedálničku by nemali chýbať. Rovnako prospešné sú aj populárne chia semienka, ktoré sú skvelým pomocníkom aj pri boji proti vysokej hladine zlého LDL cholesterolu. Oba druhy semien sú skvelou zásobárňou mangánu, zinku a vápnika. Pridávať ich môžete prakticky do akéhokoľvek jedla, a to sladkého i slaného či dokonca do rozličných ovocných a zeleninových štiav.

Odporúčame: Hrozba Alzheimerovej choroby: Toto sú zásady prevencie!


  • 40
  • 0
Návrat hore
Autor článku

0 komentárov

Čo čítajú ostatní

LIEČBA

Ako podporiť zdravie čriev? Objavte indiánsky elixír života!

  • 40
  • 0
  • 07.06.2020
Bylinky

TOP bylinky proti únave: Tieto dokonale povzbudia organizmus!

  • 61
  • 0
  • 29.09.2020
LIEČBA

TOP 7 dôvodov, prečo jesť lieskové orechy: Dajte im šancu už dnes!

  • 46
  • 0
  • 16.06.2020