Registrácia Prihlásenie

Ako doplniť telu energiu? Tieto potraviny to zvládnu na jednotku!


Na dostatok energie počas dňa v prvom rade potrebuje naše telo dostatočne dlhý a kvalitný spánok. Zvyčajne sa hovorí o približne ôsmich hodinách odpočinku, ktoré by sme si mali bezpodmienečne dopriať. Predsa len, počas spánku prebieha regenerácia celého organizmu a jeho nedostatok môže viesť k viacerým zdravotným problémom. Počas dňa si tiež dopĺňame energiu pomocou stravy. Cez deň predsa pracujeme, športujeme a vykonávame množstvo ďalších, niekedy i fyzicky náročných aktivít, na ktoré jednoducho energiu potrebujeme. Ktoré potraviny nám ju však pomôžu doplniť najlepšie? Odpoveď nájdete v našom článku!

1. Horká čokoláda

Ak sa práve nachádzate mimo domova a potrebujete si rýchlo doplniť energiu, spoľahnúť sa môžete na horkú čokoládu. Je to oveľa lepšie riešenie, ako siahnuť po nejakej čokoládovej tyčinke, ktorá je plná cukru a ďalších nežiaducich látok. Kvalitná horká aspoň 70 či 80 % čokoláda je veľmi zdravou potravinou, ktorá vám nielen dodá potrebnú energiu, ale aj podporí činnosť mozgu a zlepší koncentráciu. Dokonca bojuje s vysokým cholesterolom. Samozrejme, s jej množstvom to nepreháňajte, postačí vám zopár kociek!

Pozri aj: Výhody varenia na pare: Ako tepelne spracovávať potraviny šetrným spôsobom?

mandle

Zdroj: Shutterstock®

2. Orechy

Ďalšou skvelou potravinou na doplnenie energie, ktorú zoženiete kdekoľvek na cestách, sú oriešky. Samozrejme, na mysli máme nesolené prírodné orechy, nie vrecko solených arašidov, ktoré človek zje na posedenie. Najlepšie je si dopriať mandle, vlašské orechy, kešu či pistácie. Možností je veľa, každý si vyberie podľa vlastnej chuti. Čo sa týka množstva, ideálne je asi 20 až 30 gramov. Ak ide o para orechy, stačí aj 15 gramov. Orechy vám doplnia taktiež bielkoviny, vlákninu a zdravé tuky. 

3. Špenát

Rozličné druhy zelenej listovej zeleniny, vrátane špenátu, sú skvelé na doplnenie chýbajúcej energie. Ak ste doma, pripravte si z nej chutný šalát alebo ju použite ako oblohu k celozrnnému toastu s domácou nátierkou. Špenát alebo inú listovú zeleninu si však môžete zobrať i na cesty či do práce na desiatu alebo olovrant, a to v podobe chutného smoothie nápoja. Listová zelenina je dobre kombinovateľná s inými surovinami a ľahko stráviteľná. Skombinujte ju napríklad s uhorkou, jablkom, banánom, mandľovým mliekom a trochou škorice a skvelý nápoj plný energie je na svete!

fazuľa

Zdroj: Shutterstock®

4. Fazuľa

Fazuľa je nabitá zloženými sacharidmi, vlákninou aj rastlinnými bielkovinami. Táto strukovina vám dodá obrovské množstvo energie a zabezpečí, aby ste zostali dlho nasýtení. Okrem toho je zdrojom fosforu, draslíka aj vitamínov skupiny B. Podporuje činnosť mozgu a podieľa sa na udržiavaní dobrej hladiny cholesterolu. Neváhajte si ju uvarenú pridať napríklad do čerstvého zeleninového šalátu, zvýšite tak jeho výživovú hodnotu. Takýto obed či olovrant vám zabezpečí dostatok energie na ďalšiu prácu, učenie či pohybovú aktivitu. 

5. Semienka

Semienka sú ďalšou potravinou, ktorú môžete mať so sebou v práci, škole či na cestách. Predstavujú skvelú desiatu či olovrant. Pochutnajte si na slnečnicových či tekvicových semenách. Pri ich konzumácii však platia podobné zásady, aké sme spomínali aj pri orieškoch. Dôležité je siahnuť po nesolených prírodných semienkach a dopriať si ich v primeranom množstve. Zjedzte ich samotné alebo nimi obohaťte zeleninový či ovocný šalát. 

losos

Zdroj: Shutterstock®

6. Losos

Ak potrebujete mať v poobedných hodinách dostatok energie, neváhajte si na obed pripraviť chutného a zdravého lososa. Táto morská ryba obsahuje ohromné množstvo bielkovín aj omega-3 mastných kyselín. Taktiež v sebe ukrýva selén, fosfor, draslík, cholín či vitamín B12. Losos má pozitívny vplyv na nervový systém a zlepšuje koncentráciu. Okrem tohto podporuje zdravie srdca a ciev, pokožky, vlasov i nechtov a taktiež kĺbov či kostí. 

7. Jablká

Hovorí sa, že každý deň by sme mali zjesť jedno jablko. No, niečo na tom asi bude. Toto ovocie je opäť skvelou potravinou, ktorá vám na desiatu či olovrant dodá poriadnu dávku energie. Rovnako vám doplní vitamín C, kyselinu listovú či horčík a vápnik. Nemusíte sa však spoliehať len na jablká. Prakticky každý kúsok ovocia je skvelým zdrojom energie, ktorý si môžete so sebou vziať kamkoľvek. Vždy si môžete pochutnávať na sezónnych druhoch, a tak jabĺčka vymeniť aj za hrušky, jahody, čučoriedky či slivky. 

Odporúčame: Ako na prečistenie hrubého čreva? Pomôžu vám tieto úžasné potraviny!


Návrat hore
Autor článku

0 komentárov

Čo čítajú ostatní

Prejavy nedostatku tukov v strave: Nevyhýbajte sa im, inak hrozia problémy!
LIEČBA

Prejavy nedostatku tukov v strave: Nevyhýbajte sa im, inak hrozia problémy!

  • 74
  • 0
  • 11.11.2019
Aké je použitie tekvicového oleja? Vážne toto všetko dokáže?
LIEČBA

Aké je použitie tekvicového oleja? Vážne toto všetko dokáže?

  • 35
  • 0
  • 02.10.2019
Mužská neplodnosť: Aké sú jej najčastejšie príčiny?
LIEČBA

Mužská neplodnosť: Aké sú jej najčastejšie príčiny?

  • 41
  • 0
  • 21.10.2019